• Știri

Sutele de milioane de euro, avand in vedere ca cele patru tronsoane au fost impartite in mai multe loturi, reprezinta mana cereasca pentru drumari in vremurile actuale de criza. Nume mari, precum Strabag (Austria), Astaldi (Italia), Aktor (Grecia), se regasesc pe lista ofertantilor, de unde nu lipsesc nici companiile romanesti, precum Romstrade (Nelu Iordache), UMB Spedition (Dorinel Umbrarescu), Tehnologica Radion (Theodor Berna), Delta ACM (Florea Diaconu).

Capital a intrat in posesia unui document care ar arata care sunt ofertele de pret pe care le-au depus drumarii pentru a ne face autostrazi.

Cea mai scumpa oferta de pret apartine celor de la Eureca, inscrisi in cursa pentru lotul IV al autostrazii Orastie Sibiu. Acestia cer, in medie, 9,3 milioane de euro pentru un km de autostrada construit.

Austriecii de la Strabag au cerut cei mai putini bani pentru Lotul 1 din autostrada Orastie-Sibiu si anume 131 de milioane de euro, pentru 24 de km de autostrada. Cea mai scumpa oferta pentru acest lot a fost depusa de Lena Arcadis, care a cerut peste 180 de milioane de euro.

Pentru lotul al doilea  (19 km) ofertele sunt intre 89 de milioane de euro ti 152 de milioane, iar pentru lotul al treilea (22 km), acestea variaza intre 131 si 155 de milioane de euro.

In final, lotul al patrulea (16 km), poate fi facut cu 90 de milioane de euro, dar si cu 149 de milioane de euro.

Autostrada Deva-Lugoj
Noua firme s-au inscris in lupta pentru castigarea licitatiei pentru proiectarea si executia autostrazii Lugoj – Deva. Ofertele sunt intre 161 si 200 de milioane de euro, compania austriaca Strabag avand o oferta de 169 de milioane de euro.

De asemenea, autostrada Timisoara-Lugoj are oferte intre 102 milioane de euro si 142 de milioane.

Conform CNADNR, evaluarea ofertelor va dura cel mult o luna si jumatate. „La sfarsitul lunii aprilie, vom avea contractele de lucrari semnate si probabil ca vor demara lucrarile“, a declarat pentru Capital Serban Cucu, seful Autoritatii de Management POS Transporturi. Potrivit acestuia, acum sunt in evaluare la Comisia Europeana trei din cele patru tronsoane de autostrada care sunt prinse in POS, Orastie-Sibiu, Nadlac-Arad si Timisoara-Lugoj. capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *