• Știri

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat duminica, intr-o conferinta de presa la Brasov, ca pentru materializarea proiectelor de infrastructura – in primul rand construirea autostrazilor – este dispusa la parteneriat public-privat „chiar si cu firmele chinezesti”.

„Nu am purtat discutii cu companii chineze, dar suntem deschisi oricarui finantator care detine sumele necesare pentru a investi in infrastructura de transport din Romania, deci inclusiv firme din China „, a declarat ministrul.

Ea a precizat ca politica de finantare in parteneriat public-privat (PPP) este sustinuta si de catre CE. „Inclusiv Comisia gandeste formule diverse de aplicare a PPP-urilor, astfel incat acest impas al lipsei de finantare sa fie depasit prin finantarea facuta de catre diversi investitori”, a explicat Boagiu. ” Noi suntem obligati sa asiguram competitie echitabila intre participanti si transparenta procesului, deci oricine preia acest risc al investitiei poate sa participe si sa castige, deci si firme din China, de ce nu”, a adaugat ea.

In ceea ce priveste autostrada Comarnic-Brasov, ministrul sustine ca ea este pe lista de prioritati a Transporturilor. Proiectul autostr azii Comarnic-Brasov s-a blocat in primavara anului trecut, cand consortiul franco-elen care a castigat licitatia, Vinci-Aktor, nu a reusit sa obtina finantarea necesara constructiei, de circa 1,3 miliarde de euro.

Licitatia proiectului Comarnic-Brasov, finalizata in 2011

Anca Boagiu a dezvaluit si ce „fapte, nu vorbe” vrea sa bifeze in 2011 in legatura cu acest proiect: „Sa lansam licitatia, astfel incat ea sa fie incheiata si sa existe finantare pentru acest tronson, in parteneriat public-privat sau in concesiune, daca nu exista alta solutie, dar noi mergem pe varianta PPP in acest moment”. Pana atunci insa, ministrul Transporturilor vrea sa demareze „in cel mai scurt timp” proiectul infiintarii unor „centre intermodale de transport, in cateva zone din tara, in care se face schimbul de marfuri: descarci de pe rutier si incarci pe feroviar, apoi duci pe feroviar pana la Dunare, sau pana al Marea Neagra, daca ai cerere in piata pentru transport pe apa”. Finantat cu 8 milioane de euro din fonduri europene de coeziune, proiectul prevede infiintarea in Romania, pana in 2013, a patru asemenea „centre intermodale”, la Brasov, Constanta, Timisoara si Suceava, „in parteneriat cu autoritatile locale in ceea ce priveste construirea lor, dar cu politica de functionare gestionata de minister”. gandul.info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *