• Știri

Analiza a fost facuta publica, azi, intr-o conferinta de presa de Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro, care a explicat comportamentul utilizatorilor platformei. El a apreciat  ca acestia au anticipat introducerea taxei de timbru si in consecinta, au tranzactionat mai multe masini in primele trei luni ale anului, acest comportament inregistrandu-se atat in randul vanzatorilor, cat si al cumparatorilor. In lunile urmatoare nivelul tranzactiilor a scazut pentru a evita pierderi in pretul masinii.

In primul semestru al anului 2013, platforma Autovit.ro a inregistrat aproape 490.000 de anunturi, cu un numar lunar relativ constant (70.000-80.000 de anunturi/luna).

20% din masinile puse in vanzare de autovit.ro se incadreaza la norma de poluare Euro 5,36%- Euro 4 si 30%-Euro 3 si mai putin 15% in clasa non-euro, Euro 1 si Euro 2.

In ceea ce priveste pretul, o crestere  de 14% fata de 2012 s-a inregistrat la numarul de anunturi pentru masini sub 3.000 euro, in timp ce pe intervalul 3.000-10.000 euro  s-au inregistrat scaderi. Numai  pe intervalul 20.000-100.000 euro avansul a fost mai mare de 21%.

Potrivit datelor DRPCIV legate de inmatriculari, marcile cele mai tranzactionate au fost Volkswagen si Opel.

De mentionat este faptul ca 30% dintre clientii Autovit.ro sunt dealerii auto( estimat la 841) si 70% sunt persoane fizice.

Perspectivele pentru piata auto din Romania in semestrul II

Pe piata masinilor noi, daca se pastreaza ritmul actual de 4.000 pe luna, 2013 ar inregistra un minim istoric (50.000 de masini). Dar, un factor de revigorare ar putea fi reprezentat de programul Rabla, care ar putea sa reprezinte 10-15% din piata totala a masinilor noi.

Totusi, specialistii Autovit.ro estimeaza ca piata va fi sub nivelul de 66.000 de unitati inregistrat in 2012, valoare care ne-ar duce cu 10 ani in urma.

La masinile second-hand se estimeaza ca valoarea de circa 15-20.000/luna s-ar putea mentine, crescand ponderea masinilor Euro 2, dat fiind ca taxa auto a scazut. De asemenea, se asteapta si o crestere pe segmentul Euro 4 cu motoare mici, dar cel mai mult la masinile cu motoare Euro 5 unde timbrul de mediu are valoare foarte mica. Per total, piata de masini second-hand ar putea sa scada cu 15-20% fata de 2012.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *