- Știri
Primaria Capitalei a semnat contractul pentru Servicii de elaborare Plan Urbanistic Zonal “Inchidere Inel median de circulatie la zona nord/autostrada urbana PUZ si Studii de fezabilitate” cu o asociere de cinci firme: SC Ecoterra SRL, SC Proiect Bucuresti, SC Metroul SA, SC Western Outdoor SRL si SC Alpha Studio SRL. Studiile de fezabilitate pentru primele patru tronsoane, cuprinse intre Petricani si Podul Constanta, ar putea fi gata in urmatoarele 4 luni. Startul se va da odata ce arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, va emite ordinul de incepere.
Autostrada suspendata va fi construita la trei niveluri: suprateran, la sol, dar si subteran. De exemplu, in zona Parcului Herastrau sunt luate in discutie mai multe variante.
“Exista varianta subtraversarii lacului Herastrau. S-ar intra in tunel din zona Aerogarii-Nicolae Caramfil si s-ar iesi dupa Poligrafiei. Ar fi mai dificil, la aceasta varianta, crearea relatiilor cu celelalte artere pe parcursul tunelului. Aceasta este deocamdata doar o varianta. Nu a fost inca nimic stabilit”, a spus pentru B365.ro arhitectul Vlad Cavarnali, proprietarul societatii Alpha Studio SRL si membru in Comisia Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului din cadrul Primariei Capitalei.
Nu este exclus, pe acest tronson, nici realizarea unui pasaj suprateran peste Parcul Herastrau. De asemenea, arhitectii nu exclud nici varianta unui pasaj suprateran, construit deasupra pasajului deja existent in Pipera. Forma finala a viitorului drum expres – inel median al Capitalei va fi stabilita insa abia in urma studiilor de fezabilitate.
Oprescu: Lucrarile la inelul median al Capitalei vor incepe pana la sfarsitul anului
Primarul general, Sorin Oprescu, a fost in aceasta luna in China in cautare de investitori pentru autostrada suspendata, dupa ce consilierii generali au redus cu 66% bugetul pentru lucrare. Dupa aproape o saptamana, s-a intors cu un memorandum deja semnat cu compania Shanghai Group, pentru realizarea unui Parteneriat Public Privat.
Chinezii vor veni inca de luna aceasta la Bucuresti, pentru discutii, care vor dura trei luni. Lucrarile vor incepe pana la sfarsitul acestui an, urmand ca primul tronson, cu o lungime de 16 kilometri, sa fie gata intr-un an si jumatate, a spus Sorin Oprescu la intoarcerea din China. Acest prim tronson se va intinde de la Soseaua Petricani pana la Soseaua Chitila, in dreptul Podului Constanta, intersectandu-se cu bulevardul Autogarii si DN1.
Autostrada va avea 50 de kilometri si ar urma sa coste intre 700 si 800 de milioane de euro, a anuntat primarul Sorin Oprescu. b365.realitatea.net