• Știri

DUNLOP este unul din producatorii de anvelope de inalta si ultra-inalta performanta lideri la nivel mondial. Compania a dezvelit in cadrul Salonului International Auto de la Geneva, editia 2014, o noua anvelopa concept. Anvelope inteligente la Geneva Motor Show.

Aceasta anvelopa este proiectata pentru a spori performanta masinii la virare, franare si la cresterea stabilitatii. Multumita unei legaturi directe intre anvelopa si computerul de bord al masinii ce se realizeaza printr-un microcip incorporat in anvelopa.

Cum functioneaza?

Acest sistem este construit pe tehnologia unui microcip fara baterie, atasat in partea interioara a anvelopei. Sistemul transmite informatii despre presiunea din anvelopa, despre temperatura, precum si detalii de identificare a anvelopei, computerului de bord al vehiculului.  Utilizand aceste informatii, sistemul computerizat central al masinii poate rafina in mod automat algoritmii de control lateral si longitudinal ai vehiculului. Scopul este de a livra o performanta la condus imbunatatita.


Imbunatatirile includ si reducerea distantei de franare atunci cand ABS-ul nu mai face fata sau raspunsul imbunatatit in viraje. Printre acestea se mai numara si stabilitatea imbunatatita la giratie si sistemele optimizate ale controlului stabilitatii. Toate imbunatatirile rezultand pe baza informatiilor primite de computerul de bord de la anvelope.


„Sistemele avansate de control al vehicului din zilele noastre pot beneficia de informatiile specifice primite de la anvelope.”, a spus Marc Engel, Senior Engineer la Goodyear Dunlop. „Am inteles, de asemenea, faptul ca atunci cand putem accesa aceste informatii, putem livra noi niveluri de performanta catre masina. Expunem primul pas concret pe care il facem in aceasta directie. Pornind de la a transfera o buna parte din informatia primita de la anvelopa pentru a imbunatati si spori experienta generala de condus. Reprezinta un pas major catre mai departe.”, a continuat acesta.

Cip incorporat in anvelopa

Introducand informatia primita de la anvelopa direct in sistem, noua tehnologie ajuta masina sa-si imbunatateasca performanta generala, incluzand aici distantele de oprire mai reduse atunci cand sistemul ABS nu mai face fata si de a imbunatati stabilitatea livrata de un sistem de control electronic stabil (Electronic Stability Control – ESC) mai bine informat.


„Proprietatile anvelopelor se pot schimba semnificativ. Tipul anvelopei, nivelul presiunii in pneu si temperatura joaca un rol major”., a mai precizat Engel. „Daca un vehicul cunoaste aceste proprietati dinamice, sistemul sau de control le poate lua in calcul si poate livra o performanta generala imbunatatita”.


Cu aceasta noua tehnologie, cip-ul este incorporat in anvelopa, si nu montat pe janta. Aceasta inseamna ca informatiile insesi, specifice anvelopei, pot fi incorporate în cip. Plasarea în interiorul anvelopei presupune ca cip-ul nu este expus deteriorarii, in timpul montarii anvelopei. In comparatie cu sistemele care sunt atasate anvelopei pe valva. Cand consumatorii decid sa-si schimbe anvelopele cu unele noi care au acest cip incorporat, acestia vor putea sa beneficieze in continuare de noul sistem.


Compania a montat noul sistem pe anvelopele sale SportMaxx RT si este acum in faza de testare pentru implementarea sa pe piata. O lansare dedicata nu este luata in calcul in aceasta faza de testare.
Acest sistem a fost dezvoltat în parteneriat cu Huf, un producator de top de sisteme de blocare si inchidere atat mecanice, cat si electrice, de sisteme de masurare a presiunii si de sisteme telematice pentru industria auto de pretutindeni.

Sursă foto: autotrader.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *