• Știri

Evenimentul reprezinta cea mai importanta manifestare de acest gen din sectorul aviatiei civile romane. Lucrarile Adunarii Generale sunt dedicate situatiei prezente din aviatia civila romaneasca in contextul noilor tendinte ale aviatiei mondiale.
Subiectele abordate se refera la aspectele strategice privind dezvoltarea aeroporturilor viitorului, precum si teme de interes cum ar fi dezvoltarea aeroporturilor, noile tehnologii si echipamente din domeniul aeroportuar, dezvoltarea serviciilor agentilor aeronautici si relatia cu transportatorii aerieni, siguranta si securitatea aeroportuara. Printre participantii Adunarii din acest an se numara reprezentanti ai Ministerului Transporturilor,reprezentanti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romana, ai Serviciului Roman de Informatii, Inspectoratului General al Politiei Romane si Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, directori generali ai aeroporturilor din tara si agenti economici din tara si strainatate in domeniul aeroportuar.

In deschiderea conferintei, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Marian Buica, a declarat ca regionalizarea va impune aparitia aeroporturilor regionale si adoptarea unor politici de transport comune pentru aeroporturile din anumite zone ale tarii, altfel va fi dificil pentru acestea sa atraga fonduri europene. El aratat ca aeroporturile regionale sunt definite in politica Uniunii Europene ca aeroporturile pricipale ale regiunii respective, cele care coordoneaza politica de transport in regiune.
Potrivit Ministerului Transporturilor, se are in vedere consolidarea regiunilor din punct de vedere al aeroporturilor.
 „Va exista un punct important, cu un aeroport principal, iar celelalte isi vor desfasura activitatea complementar. Daca pe un aeroport am mai mult trafic provenind de la companii low cost, pe celelalte trafic de companii regulate, trebuie sa existe o discutie, o politica la nivel regional care sa permita automat o mai mare dezvoltare a regiunii, fara sa renuntam la infrastructura”, au aratat reprezentantii institutiei.
 In ceea ce priveste fondurile europene de care aeroporturile pot beneficia in exercitiul financiar viitor, oficialii romani spun ca acestea vor avea la dispozitie atat banii din programele care vizeaza domeniul transporturilor, cat si cele pentru dezvoltare regionala, iar cele care sunt la granita pot accesa si programele transfrontaliere.
 Aeroporturile din Romania au nevoie, in urmatorii zece ani, de cel putin 200-300 de milioane de euro pentru investitii in piste noi, terminale si infrastructura.
AAR reuneste ca membri permanenti 15 aeoporturi civile din Romania, precum si membri asociati, companii cu activitati conexe domeniului de activitatea aeroportuar: societati de proiectare si constructii, fuenizori de produse si servicii sau alte activitati non-aeroportuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *