• Știri

Este un numar record de participare pentru etapa inclusa si in calendarul campionatului national, cel mai dificil raliu pe macadam din Romania. Echipajele reprezinta tari precum Franta, Ucraina, Ungaria, Italia, Cehia, Australia, Germania, Marea Britanie, Japonia, Polonia, Taiwan si, desigur, Romania.

In 2013, Raliul Sibiului conteaza ca etapa a saptea in Campionatul European de Raliuri si ca etapa a

cincea in Campionatul National de Raliuri Dunlop.

„Sunt incantat ca am stabilit un nou record de participare la Raliul Sibiului si ca la start va fi si liderul din Campionatul European. Sunt sigur ca va fi o lupta interesanta intre pilotii romani si cei veniti de afara, iar acest lucru inseamna spectacol pentru public. Mi-ar placea ca in timpul raliului sa stabilim si un nou record in ceea ce priveste numarul de spectatori pe probele speciale”, a spus Sorin Itu, organizatorul raliului.

Jan Kopecky, liderul din Campionatul European de Raliuri, este cu siguranta principalul favorit al

Editiei din 2013 a Raliului Sibiului. „Sunt sigur ca nu va fi usor. Am inteles ca probele speciale sunt

foarte dificile si ca raliul trebuie abordat tactic. Oricum, sunt sigur ca va fi un raliu interesant si tocmai de aceea l-am inclus si in programul nostru”, a spus pilotul Skoda Motorsport.

In acest an, la startul raliului sunt inscrise 7 masini de la clasa S2000, modele Skoda si Peugeot,

care vor fi pilotate de Jan Kopecky, Francois Delecour, Marco Tempestini, Dan Gartofan, Janos Puskadi, Jean-Michel Raoux si Antony Tlustak.

Japonezul Toshi Arai este fara indoiala cel mai titrat pilot care concureaza in ERC Production Cup.

Dublul campion mondial din 2005 si 2007 se va lupta pe specialele de macadam si asfalt de la Sibiu

cu cei mai buni piloti din Romania, dar si cu o serie de piloti care participa in mod obisnuit la etapele din Campionatul European.

„La fel ca la toate etapele din Campionatul European va fi o lupta foarte disputata in ERC Production Cup. Sper sa valorificam avantajul terenului propriu si Napoca Rally Academy sa-si consolideze prima pozitie in clasamentul pe echipe dupa etapa de la Sibiu”, a spus Marco Tempestini, liderul Napoca Rally Academy, echipa aflata pe prima pozitie in clasamentul ERC

Production Cup inaintea etapei de la Sibiu.

Si in competitia masinilor cu doua roti motrice pilotii romani au de infruntat o concurenta puternica, inclusiv pe Zoltán Bessenyey, liderul din Campionatul European, care va lua startul cu o masina Honda Civic Type R R3.

La Raliul Sibiului va lua startul si Alex Filip, liderul din Campionatul National de Raliuri Dunlop la clasa masinilor cu tractiune pe doua roti. „Ca si anul trecut, ma astept la adversari redutabili de pe scena europeana de raliuri. Vom incerca sa tinem piept atacurilor, cu toate ca pentru noi este

foarte important si clasamentul national si ne vom adapta strategia si in functie de acest

lucru”, a spus Alex Filip.

Raliul Sibiului are o lungime totala de 561,5 kilometri dintre care 228 km impartiti in 14 probe speciale. In 2013, 80% din suprafata probelor speciale este pe macadam si 20% este pe asfalt.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *