• Știri

Contractul este cofinantat de Uniunea Europeana cu 740 milioane euro. Acesta prevede reabilitarea a 89,5 kilometri de linie dubla electrificata de cale ferata.

Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a precizat ca acesta este cel mai mare contract de finantare semnat prin Programul Opera­tional Sectorial de Transport.

El a adaugat ca CFR SA are semnate prin acest program 18 contracte in valoare de 11,5 miliarde lei. Ministrul a mai spus ca lucrarile de modernizare au inceput in martie-aprilie 2012 si se vor incheia in iunie 2015.

160 kilometri pe ora

Tronsonul face parte din linia de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului IV paneuropean. Dupa finalizarea lucrarilor trenurile de calatori ar trebui sa atinga o viteza maxima de 160 de kilometri pe ora. Cele de marfa vor atinge pana la 120 de kilometri pe ora.

Proiectul include executia lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata. Pentru acestea au fost atribuite anul trecut lucrarile aferente, impartite in trei loturi, cat si lucrari la instalatiile de semnalizare si la sistemele de comunicatii si control. Acestora li se adauga si serviciile de consultanta, incluse in suma de 1,1 miliarde de euro, potrivit reprezentantilor CFR.

CFR a selectat la inceputul anului con­sor­tiul Alstom Transport – Alcatel Lucent Ro­ma­nia – PAS 97 pentru lucrari de modernizare a sec­tiunilor de cale ferata Coslariu (Alba) – Si­me­ria (Hunedoara) si Coslariu – Sighisoara (Mu­res). Oferta a fost de 498,2 mil. lei, fara TVA.

1 miliard de euro pentru 90 km de cale ferata

Cu o durata de 40 de luni, proiectul implica lucrari la instalatiile de semnalizare si sistemele de comunicatii si control.

La inceputul anului trecut, CFR a atribuit doua contracte in valoare totala de 1,43 miliarde lei (334 milioane euro) fara TVA. Scopul a fost modernizarea infrastructurii feroviare intre localitatile Atel (Sibiu) si Coslariu (Alba), pe o portiune de 66,2 km, loturile fiind adjudecate de Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada.

Sectoarele Atel – Micasasa si Micasasa – Coslariu

Lucrarile vizeaza sectoarele Atel – Micasasa si Micasasa – Coslariu, ambele situate pe tronsonul Coslariu – Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV paneuropean.

Contractul pentru trosonul Atel – Mi­casasa (29,6 km) a fost adjudecat de Impresa Pizzarotii & C. din Italia. Oferta a fost de 712,5 milioane lei (aproximativ 166 milioane euro), fara TVA. Al doilea lot (36,6 km) a fost atribuit asocierii Aktor (Grecia) – Arcada (Romania). Oferta a fost de 721,8 milioane lei (aproximativ 168 milioane euro), fara TVA.

Asocierea de firme FCC Construccion (Spania) – Alpine Bau (Austria) – Azvi (Spa­nia) va moderniza tronsonul de cale ferata Sighisoara – Atel (judetele Mures si Sibiu) in lungime de 23,3 kilometri, valoarea con­tractului atribuit de CFR SA fiind de 872,6 mil. lei (207,7 milioane de euro) fara TVA.

Sursa foto: Ziarul Financiar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *