• Eco

În contextul încălzirii globale, Uniunea Europeană (UE) impune măsuri tot mai stricte industriei auto. Actualmente, în cazul autoturismelor s-a decis interzicerea vânzării de vehicule noi care poluează. Această măsură se va aplica începând cu anul 2035. În ceea ce privește vehiculele comerciale, medii și grele, încă nu a fost stabilit un termen.

Uniunea Europeană (UE) impune măsuri tot mai stricte industriei auto

Specialiștii estimează anul 2050 ca fiind momentul de trecere către zero emisii de dioxid de carbon. De aceea, Țările de Jos, Belgia, Danemarca și Luxemburg cer UE să anunțe data până la care va mai permite comercializarea de vehicule grele poluante.

Uniunea Europeană (UE) impune măsuri tot mai stricte industriei auto

Țările de Jos, Belgia, Danemarca și Luxemburg solicită UE stabilirea unui termen clar

La nivel european se doresc standarde tot mai stricte pentru vehiculele grele de marfă. Scopul este de a respecta obiectivele blocului comunitar privind schimbările climatice. În acest context, Țările de Jos (Olanda), Belgia, Danemarca și Luxemburg consideră, că UE ar trebui să impună un termen clar. Acesta ar trebui să evidențieze termenul în care camioanele și autobuzele ar trebui să ajungă la emisii zero de CO2. Acest termen este necesar să se înscrie în obiectivul UE de a avea zero emisii nete de gaze cu efect de seră în economia sa până în 2050.

Parcul auto al României, printre cele mai vechi din Europa

Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) vârsta medie a vehiculelor comerciale este de 14,2 ani. Statul european cu cel mai nou parc auto în acest segment este Austria (6,6 ani). România se află la celălalt capăt al scalei cu o vechime a parcului auto de camioane și autobuze de 18,6 ani. Singurele țări cu un parc de vehicule grele mai vechi decât cel din România sunt Italia (19 ani) și Grecia (22,7 ani).




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *