- Eco
Încă din 2022, Tesla va livra primul camion electric către PepsiCo. În ultimii doi ani, Tesla Semi au călătorit peste 12 milioane de kilometri, teste necesare înainte de a începe producția în serie.
Tesla vrea să ajungă la o producție de 50.000 de camioane pe an
După toată această perioadă de probe, concluziile sunt următoarele: Tesla Semi oferă timp de funcţionare de 95%, ceea este un indicator important pentru transportatori, întrucât un timp de funcţionare mai mic înseamnă şi venituri mai mici. De asemenea, Tesla Semi oferă o eficienţă de 100 kWh la suta de kilometri. Drept urmare, Elon Musk a declarat că, începând cu sfârșitul acestui an, va începe producția în masă. Tesla şi-a propus ca până în 2026 să ajungă la 50.000 de camioane electrice produse pe an.
Producția în masă va începe la sfârșitul lui 2024
Producția în masă a primului camion al mărcii, Tesla Semi, va începe la finalul lui 2024. Tesla Semi este primul vehicul comercial al mărcii americane de mașini electrice. Camionul a fost prezentat în premieră în 2017, iar producția modelului ar fi trebuit să înceapă doi ani mai târziu. Însă, din cauza pandemiei de COVID-19, debutul producției camionului Tesla a fost amânat. Camionul Tesla Semi urmează să fie asamblat la uzina din statul Nevada. Reprezentanții Tesla estimează că această uzină va avea o capacitate de producție de 1,5 milioane de vehicule comerciale electrice pe an.
Primul camion electric Tesla Semi a fost livrat către către PepsiCo în urmă cu doi ani
La acea vreme, Elon Musk a declarat, în cadrul evenimentului organizat la fabrică Tesla din Nevada, că acest camion de mare tonaj, alimentat cu baterii, va reduce emisiile de pe autostradă, va depăși modelele diesel existente în ceea ce privește puterea și siguranța și va genera o tehnologie de încărcare rapidă.
Tesla stabilise inițial un obiectiv de producție pentru 2019 pentru Semi, care a fost prezentat pentru prima dată în 2017. În anii care au trecut de atunci, rivalii au început să vândă propriile camioane alimentate cu baterii. Freightliner de la Daimler, Volvo, startup-ul Nikola și Renault se numără printre concurenții Tesla în dezvoltarea de alternative la camioanele cu motoare cu combustie.