• Rutier

Două dintre cele mai tranzitate drumuri din România se închid. Producătorii auto, firmele de transporturi și curierat, dar și persoanele care călătoresc în interes personal vor fi afectate de lucrările care vor restictiona circulația pe podul Giurgiu-Ruse și pe Valea Oltului.

Se închid cele mai tranzitate două drumuri din România

Lucrările la podul Giurgiu-Ruse, partea bulgară, va afecta tranzitul prin Bulgaria, în plin sezon de concedii. Valea Oltului va fi închisă pe timpul zilei, pentru a facilita lucrările la Autostrada A1 Sibiu-Pitești, va  întârzia exporturi în valoare de miliarde de euro.

Podul Giurgiu-Ruse, închis în plin sezon de concedii

Podul este administrat atât de România,  cât şi de Bulgaria, iar vara aceasta va fi închis pe un singur sens, urmând ca ulterior să se decidă dacă va fi sau nu închis total circulaţiei rutiere. Lucrările vor dura în total doi ani. Peste 1,5 milioane de români vor trece prin vama Giurgiu în iulie şi august. Printre rutele alternative amintim podul Calafat–Vidin şi traversarea cu bacul de la Călăraşi.

„Se va ajunge la cozi care se vor întinde pe kilometri. Ne dorim să se repare podul, dar să se amâne lucrările până la 1 octombrie. Autorităţile bulgare au decis să reabiliteze secţiunea de pod care este în administrarea acestora. Pentru reparaţii, drumarii bulgari vor închide câte o bandă şi se va circulă alternativ pe cealaltă bandă”, a precizat Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Valea Oltului va înregistra întârzieri pentru exporturi de miliarde de euro


Valea Oltului se va închide pe timpul zilei timp de o lună, iar motivul îl reprezintă lucrările de pe un lot al autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, care presupun defrişarea pădurii, ceea ce ar pune în pericol circulaţia pe DN 7. Potrivit CNAIR, alternative la Valea Oltului sunt Valea Prahovei şi Valea Jiului.

Decizia este una firească, însă, ecomic, firmele vor fi afectate. Vor fi costuri logistice suplimentare și întârzieri în livrarea mărfurilor. Spre exemplu, Dacia are 2.200 de transporturi de camioane pe săptămână pe Valea Oltului, iar Ford primeşte componente din centrul ţării. Totodată, firmele de curierat înregistrează zilnic sute de curse spre centrul și vestul țării, de la hub-urile din București.

Comunicarea bat-o vina… Companiile sunt grav afectate

Companiile spun că înţeleg necesitatea de a închide aceste doua drumuri, dar acest lucru ar fi trebuit făcut într-o altă perioadă, pentru ca efectele să fie mai reduse. Producatorii auto, transportatorii, curierii sunt extrem de afectati de aceste masuri.

Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM): Am fi dorit să fim consultaţi referitor la această decizie. O întrerupere de o lună a transporturilor pe timpul zilei înseamnă costuri logistice suplimentare. Ar fi fost bună o altă perioadă pentru aceste lucrări, iar până atunci să se facă altele.

Se închid cele mai tranzitate două drumuri din România

Adrian Mihai, CEO-ul FAN Courier: „Noi cred că avem zilnic pe acolo în jur de 150-200 de curse, înmulţit cu numărul de kilometri care trebuie parcurşi în plus, la care se adaugă şi timpul, impactul e foarte mare. Dacă eu întârzii o oră în Timişoara, am 100 de curieri care stau degeaba şi deci am 100 de ore pierdute. Nu am calculat încă impactul, dar va fi foarte mare. Iar asta se va traduce într-o întârziere a coletelor către clienţii finali”.

Alexandru Dobra, Director Dezvoltare Sorcani, Sibiu: “Din Ruse încărcăm pentru un mare producător auto maşini pe care le ducem în Germania. Orice rută alternativă înseamnă costuri în plus, întârzieri în livrarea mărfurilor, plata realizată mai târziu de client, toate se vor reflecta în cashflow. Aceste decizii s-au luat acum, când deja pe aceste trasee era trafic mai mare având în vedere că este şi perioada vacanţelor”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *