19 ianuarie 2023
  • Rutier

În primăvara acestui an se vor demara lucrările la autostrada A7 (Ploiești-Pașcani), care va însuma 320 de kilometri. Termenul de finalizare este 2026, iar costurile vor fi de aproape 1,8 miliarde de euro, bani plătiți de la bugetul de stat.

Reîncep lucrările la autostrada A7

Lucrările la autostrada A7 vor reîncepe în primăvară acestui an, ca urmare a semnării contractului cu UMB Spedition, companie de construcții care și-a adjudecat 250 de km. din totalul celor 320 de km. ce vor lega Muntenia cu Moldova. Astfel, toate loturile se vor construi concomitent, pentru a fi gata în același timp, în 2026.

„Toți cei aproximativ 320 de kilometri ai autostrăzii Ploiești-Pașcani (Autostrada Moldova) vor fi în execuție până în primăvara acestui an, ceea ce înseamnă că numai aici vor fi 13 șantiere deschise”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

Reîncep lucrările la autostrada A7. Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române

Reamintim că autostrada A7 este denumită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române. Primele construcții au fost începute în 2016 și abandonate în anul următor, pentru a fi reluate de un nou constructor abia în primăvara lui 2019. Conform Master Planului General de Transport, Autostrada A7 se va intersecta, la Pașcani, cu autostrada A8 (Târgu Mureș-Iași). De aici se va putea circula spre nord, către Suceava și granița cu Ucraina.

Reîncep lucrările la autostrada A7

Bilanțul ultimilor 13 ani. Câți km de autostradă s-au inaugurat?

La finalul anului trecut, România nu a reușit să atingă pragul de 1.000 km de autostradă. Oficial, țara noastră este brăzdată de numai 991 km de autostradă, bilanțul ultimilor 10 ani fiind dezamăgitor.

2022: s-au deschis circulației 13 kilometri din autostrada Transilvania: Sibiu-Pitești (Sibiu-Boița) și 40 de kilometri de drum expres în Oltenia (Balș-Slatina). Planul nu a fost atins. Inițial, trebuiau inaugurați 22 km de autostrada, însă lotul dintre DN5 și DN6 din A0 a fost amânat pentru 2023. Totodată, pentru 2023 a fost amânată și inaugurarea podului peste Dunăre de la Brăila. Miza pentru infrastructură o reprezintă anul acesta, care ar putea fi primul din ultimii zece ani cu peste 100 km de noi drumuri rapide, însă cei 120 km de posibile noi drumuri depind de mobilizarea constructorilor. În 2023 vor fi gata primii kilometri din A0 și s-ar putea circula pe 43 km între A2 și DN6.

2021: 35 km.

2019-2020: 50 km.

2017-2018: 50 km.

2016: 0 km.

2015: 50 km.

2013-2014: 94 km.

2012: 200 km.

2010-2011: 104 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *