• Rutier

Cei mai mari producători de camioane au raportat vânzări în scădere. Impactul cel mai puternic l-au resimțit Daimler Truck și Traton, principala cauza fiind cererea redusă din Europa, în special în Germania, țara lor de origine. Din punct de vedere economic, însă, scăderea vânzărilor nu a impactat foarte mult cei doi producători germani, întrucât acțiunile Daimler Truck și Traton au crescut cu 1,7% și, respectiv, 3,2%, căci au fost în conformitate cu așteptările.

Dailmler Truck, cel mai mare producător de vehicule comerciale din lume

Daimler Truck este cel mai mare producător de vehicule comerciale din lume, cu o istorie de 125 de ani și peste 40 de puncte principale în întreaga lume – America de Nord, Europa, Asia și America Latină. Cu toate acestea, Daimler Truck a raportat o scădere anuală de 12% a vânzărilor, pe fondul reducerii cererii în Europa și Asia.

Traton Group înglobează mărcile MAN, Scania, Navistar și Volkswagen

Traton Group este o subsidiară a Grupului Volkswagen și unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din lume, cu mărcile MAN, Scania, Navistar și Volkswagen Truck & Bus. Traton a înregistrat o scădere anuală de 1%,  principala cauza fiind reducerea vânzărilor la camioanele și autobuze MAN. Totodată, o cauză secundară a fost reprezentată de cerințele de reglementare mai stricte pentru sistemele software pentru vehicule din Europa.

Volkswagen a vândut 2,2% din acțiunile Traton pentru 360 milioane de euro

Volkswagen a anunțat că a vândut un pachet de 2,2% din Traton pentru suma de 360 milioane de euro. În pofida acestei tranzacții, grupul german a anunțat că Volkswagen va rămâne un „acționar angajat și responsabil”. VW a vândut pachetul de acțiuni Traton către investitori instituționali printr-un plasament privat, reducând participația directă a Volkswagen la 87,5%.

Principalii producători de camioane s-au asociat pentru transportatori

Traton Group, Daimler Truck și Volvo Group au semnat, la începutul anului, un acord de joint venture pentru dezvoltarea unei rețele europene de încărcare electrică de înaltă performanță. Părțile s-au asociat pentru construirea necesarului de  infrastructură de încărcare pentru numărul tot mai mare de clienți de vehicule electrice în Europa și să contribuie la transportul neutru din punct de vedere climatic în Europa, până în 2050.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *