• Rutier

Parlamentul European a implementat o serie de obiective pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon la nivel global. Aceste obiective se aplică atât producătorilor de camioane, cât și celor de autobuze.

Se dorește ca până în anul 2030 să se reducă emisiile de dioxid cu un procent de 45%, ceea ce este mult mai puțin decât în perioada 2019-2020. În prezent, se investesc sume ridicate pentru implementarea transportului ecologic- spre exemplu, în Brașov deja a fost implementat transportul prin intermediul unor autobuze electrice.

Reducerea emisiilor aproape imposibilă

„Pentru producătorii de camioane și autobuze întrebarea nu este dacă, ci cât de repede putem face această decarbonizare. Noi ne respectăm obligațiile, furnizând vehiculele și tehnologia necesară pentru a decarboniza transportul rutier din Europa până în 2040. Cu toate acestea, eșecul de a crea un context favorabil – prin dezvoltarea infrastructurii de alimentare și prin subvenții – nu numai că va încetini tranziția ecologică a acestui sector, ci va amenința competitivitatea noastră globală”, a spus Sigrid de Vries, director general al Asociației Manufacturilor de Automobile Europene (ACEA).

Aceste obiective sunt esențiale, deoarece oamenii circulă cu autobuzele locale zilnic, iar camioanele sunt responsabile de transportarea a unui procent de peste 77% dintre toate mărfurile din Uniunea Europeană.

Cum se vor implini aceste obiective?

Deși aceste obiective setate de ACEA sunt realizabile, există câteva condiții pe care producătorii de transport trebuie să le îndeplinească. Acestea sunt:

Pentru a contribui la reducerea impactului asupra mediului, este imperativ ca peste 400.000 de vehicule de transport cu emisii zero să fie implementate în mod activ – o cifră care include aproximativ 100.000 de camioane noi cu zero emisii înmatriculate anual sau cel puțin o treime din totalul vânzărilor de vehicule noi;

Infrastructura necesară acestei tranziții constă în cel puțin 50.000 de stații de încărcare accesibile publicului, dintre care 35.000 ar trebui să fie sisteme de încărcare cu capacitate megawați;

Pentru a susține vehiculele cu alimentare pe bază de hidrogen, se impune construirea a 700 de stații de alimentare specializate, având o capacitate zilnică de două tone.

Dificultăți întâmpinate în atingerea acestor obiective

În ciuda faptului că tehnologia și producția pentru transporturi eco se află în creștere continuă, se simte absența infrastructurii de încărcare și a unei scheme de tarifare a emisiilor CO2.

De asemenea, mai este nevoie să fie implementate măsuri de sprijinire a înlocuirii mijloacelor de transport tradiționale cu cele ecologice. În vederea acestor nereguli, producătorii de camioane și autobuze nu pot fi sancționați cu amenzi încă.

În astfel de situații, se cere o monitorizare atentă a acestor servicii, pentru a sesiza orice situație neplăcută și a reglementa un întreg sistem. Pentru un viitor mai sănătos și ecologic al Europei, adoptarea acestor obiective în viitorul apropiat este necesară.

Sursă foto: Unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *