• Eco

KIA și-a propus ca începând cu anul viitor să acapareze piața europeană a vehiculelor comerciale electrice. Producătorul coreean ar putea deveni, astfel, primul comerciant major de furgonete electrice de pe continent.

Kia vrea să acapareze segmentul de furgonete electrice din Europa

Planul coreenilor de la Kia ar putea devansa ușor producători precum Ford, Renault, Stellantis sau Mercedes-Benz. Aceștia au lansat deja pe piață furgonete comerciale electrice. Performanțele camionetelor sunt limitate pentru că au folosit platforme derivate din cele termice. Spre deoseberie de aceștia, Kia revoluționează industria, folosind platforme dedicate motoarelor electrice.

Europa, o piață importantă pentru producătorii auto

KIA a decis să lanseze în Europa o întreagă gamă de vehicule comerciale ușoare complet electrice. Compania mizează pe performanțele superioare oferite de o platformă dedicată vehiculelor alimentate strict cu energia din baterii.

Vânzările de furgonete electrice în Europa au crescut cu 4,1% în acest trimestru, ajungând la 31.402 unități. Creșterea menționată a fost mai mică decât cea a pieței generale de astfel de vehicule (12%). Franța rămâne cea mai mare piață, urmată de Marea Britanie.

KIA promite transportatorilor furgonete electrice în 2025

Oficialii mărcii au declarat că o nouă gamă de furgonete PBV (Purpose Built Vehicle) va fi lansată progresiv începând cu 2025. „Mergem mai departe decât soluțiile existente, deoarece avem o platformă EV dedicată”, a declarat Pierre-Martin Bos, director Kia PBV Europa, pentru Automotive News Europe. Acesta mizează pe faptul că modelele Kia vor avea avantajele unei arhitecturi electrice dedicată, inclusiv o platformă de încărcare plată și mai joasă, o conectivitate mai bună și mai multe funcții digitale. Pentru primul astfel de produs care va fi lansat în Europa, inginerii mărcii promit o autonomie de 400 km, peste cea a Ford e-Transit. Producția PV5 va demara în august 2025, în timp ce o dubiță mai mare, conceptul PV7, va fi disponibilă în 2027. Un model mai mic, prezentat drept conceptul PV3 și destinat livrărilor pe ultimul kilometru, este încă în curs de evaluare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *