• Rutier

Autostrada A0 a fost deschisă circulației pe primul lot din Autostrada de Centură a Capitalei la data de 29 noiembrie. Șeful CNAIR, Ciprian Pistol, a declarat că deschiderea drumului a fost una obișnuită, „fără festivitisme”. Inaugurarea porțiunii de drum a fost totuși anunțată pe rețeaua de socializare Facebook de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

S-a deschis circulația pe primul Lot din Autostrada de Centură a Capitalei (#A0)! De astăzi se poate circula pe aproximativ 10 km din cei 19 km construiți ai A0 Nord (între DN1 și A3). După finalizarea legăturii cu Lotul 3, se va putea circula, anul viitor, pe 21 de km între DN1 și DN2. Construcția celor 19 km a costat 831,92 milioane de lei (fără TVA) și a fost finalizată cu 7 luni mai devreme. Asocierea de constructori români a început lucrările în august 2022 și avea termen contractual de finalizare în iunie 2024”, au fost cuvintele ministrului din cadrul postării sale.

Șoferii pot călători pe aproximativ 10 kilometri din 19 km construiți ai A0 , situați între DN1 și A3. O altă porțiune a autostrăzii A0 va fi deschisă circulației rutiere în decembrie 2023, iar șoferii vor scăpa de congestia traficului în momentul în care A1 și A2 se vor intersecta. După ce lotul 3 din A0 va fi inaugurat, șoferii vor putea circula pe 21 de kilometri între DN1 și A3.

Costul reconstrucției acelor 19 km a ajuns până la aproximativ 831 de milioane de lei fără TVA inclus, iar lucrările au termen de finalizare luna iunie 2024. Autostrada A0 face legătura dintre DN1 zona Balotești – Corbeanca și zona București – Ploiești (A3).

Inaugurare remarcabilă

Circulația pe întreaga autostradă București este programată pentru finalizare în 2025, iar lucrările pentru lotul 3 din A0 Nord încă nu au fost începute. Șoferii au acces liber pe lotul 2 al autostrăzii, după ce au fost derulate teste de rezistență în ultimele săptămâni care s-au finalizat cu succes.

Lucrările pentru lotul 4 al Autostrăzii A0 sunt și ele în proces de execuție, iar acesta cuprinde distanța dintre DN3 (Cernica) la A2, astfel traversând pe o porțiune foarte lungă râul Colentina.

La momentul actual, capitala României este singura din Uniunea Europeană care nu are o autostradă ce ocolește întreg orașul. Există o singură variantă și anume Șoseaua de Centură, dar care este în proces de extindere încă din anul 2007 și este plină de gropi care îngreunează traficul.

Primul vitezoman prins pe noua porțiune de autostradă Ao

Primul tronson al autostrăzii de centură A0 nu a fost inaugurat de mult timp, dar poliția română deja a acordat prima amendă. Un tânăr de 19 ani circula cu o viteză de 190 de kilometri pe oră. Pe lângă amenda de 1300 de lei, el s-a ales și cu permisul suspendat pe o perioadă de 4 luni.

Pentru acest proiect s-au asociat următoarele 3 firme românești: SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.

Sursă foto: digi24.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *