• Rutier

Transporturile reprezintă parte importantă din economia europeană. Realizează zi de zi conexiuni între milioane de cetățeni ai Europei și întreprinderi europene. De aceea, pentru o piață economică puternică, este nevoie o rețea de transporturi sigură și fiabilă. În acest sens, mai multe proiecte europene au fost aprobate, oferindu-se fonduri pentru sectorul rutier, o etapă importantă în îmbunătățirea condițiilor de muncă sigure și de sprijin pentru șoferi.

Cele mai importante două proiecte însumează 1,3 miliarde de euro. 320 milioane de euro sunt alocate parcărilor, vizând siguranța șoferilor și a bunurilor transportate și 1 miliard de euro pentru proiecte de infrastructură combustibili alternativi).

Finanțare europeană pentru parcări de camioane

Lipsa parcărilor sigure este o problemă cu care se confruntă șoferii din Uniunea Europeană. Deficitul acesta implică reticența conducătorilor și implicit problemele de recrutare cu care se confruntă transportatorii. Comisia Europeană a alocat 320 de milioane de euro pentru dezvoltarea zonelor de parcare sigure pentru camioane în întreaga UE. Acest proiect soluționeaza problema siguranței șoferilor și a lipsei opțiunilor de parcare.

Proiecte de infrastructură combustibili alternativi

Comisia Europeană alocă 1 miliard Euro pentru proiecte de infrastructură combustibili alternativi de-a lungul Rețelei transeuropene de transport. Aceste investiții vor sprijini obiectivele stabilite în noul Regulament pentru implementarea infrastructurii de combustibili alternativi (AFIR). Acest regulament se referă la stațiile de reîncărcare electrică și stațiile de alimentare cu hidrogen pe principalele coridoare și noduri de transport ale Uniunii Europene.

Transporturile pun în mișcare România și dezvoltă economia

17 miliarde de euro provenite din fonduri europene vor fi investite pentru dezvoltarea infrastructurii de transporturi. Susținut de o logistică adecvată, sectorul transporturilor are un mare potențial de dezvoltare în țara noastră.
Adrian Câciu, ministrul Proiectelor Europene: „România are la dispoziție în momentul acesta 17 miliarde de euro din fonduri europene, incluzând aici politica de coeziune și PNRR, pe ceea ce înseamnă transportul, infrastructura de transport. 9,6 miliarde de euro din politica de coeziune, 7,4 miliarde de euro din PNRR, dual pe infrastructura rutieră și pe infrastructura feroviară. Peste tot se lucrează, sunt șantiere deschise atât pe partea de rutier, dar și pe partea de feroviar, ceea ce nu prea s-a întâmplat în ultimii 30 de ani. Totodată, finanțarea este echilibrată. Atât pe rutier, cât și pe feroviar. Acum, dacă menținem acest rând de investiții, atât pe partea de autostrăzi, dar mai ales pe partea de feroviar, cât și pe partea portuară și pe canalul navigabil al Dunării, eu cred că trebuie menținut acest ritm. Până în 2030, România va arăta altfel. Va fi o provocare și pentru jucătorii din piața transportatorilor. Aportul acum este undeva la 4,5% din PIB. Cred că în 2030 va fi un aport dublu.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *