- Eco
Tehnologia evoluează în fiecare zi la o viteză impresionantă. Mereu va exista ceva mai bun, mai inovator și mult mai folositor pentru consumatori și tot ce putem face este să încercăm să ținem pasul cu noile tendințe. Tehnologia a avut un impact semnificativ și în domeniul infrastructurii datorită revoluției mobilității electrice. Mai nou, unele mașini sunt electrice și nu mai consumă benzină sau motorină, astfel se combate poluarea în orașele mari.
În Europa s-au vândut anul trecut aproximativ 150.000 de vehicule electrice noi însă doar un procent de 0,15% dintre mașinile aflate în circulație sunt de acest fel. UE și-a luat angajamentul să decorbanizeze sistemul de transport și să ofere sprijin soluțiilor alternative la motoarele cu ardere internă.
Această acțiune vine în urma poluării gazelor de eșapament care conțin CO2 și poluanți atmosferici dăunători (oxizii de azot și particulele de suspensie). Revoluția mobilității electrice a ajutat și la înlăturarea emisiilor de gaze cu efect de seră și au încurajat producerea mașinilor moderne, electrice și care nu poluează nici fonic. Problema zgomotului este una de interes mai ales pe plan local, așa că mașinile electrice sunt o soluție la această problemă.
O dificultate pe care lucrătorii industriali o pot întâmpina când lucrează cu mașini electrice este să aștepte jumătate de oră să se încarce bateria motorului, față de câteva minute cât durează în mod normal. Deși timpul de așteptare este puțin mai lung, bateria rezistă destul de mult- pe distanțe de până la 100 de kilometrii.
Situația României în ceea ce privește revoluția mobilității electrice
Deși marii producători de mașini se adaptează repede la tehnologia din ce ce în mai avansată, infrastructura română pare să rămână puțin în urmă. În timp ce România încearcă să țină pasul, unele țări progresează rapid: Slovenia, Slovacia și Republica Cehă au la acest moment cel mai înalt nivel de producție de mașinilor electrice, așa cum a rezultat în urma unei analize Transport and Environment din 2021.
Conform unui raport eliberat de Banca Europeană de Investiții, trecerea la vehicule operate electric va fi mai dificilă decât în restul țărilor europene. Prima mașină electrică din România, Dacia Spring, nu a fost realizată în țară, ci în sediul-mamă din Shiyan, China. Infrastructura românească încă mai are nevoie de ani până să evolueze deoarece este nevoie de investiții substanțiale pentru a fi achiziționate aparate moderne, care să facă față cerințelor actuale.
Mașinile electrice sunt viitorul unei infrastructuri verzi și cu rezultate mult mai mulțumitoare decât în prezent. Revoluția mobilității electrice încă nu și-a lăsat amprenta adânc în sistemul industrial românesc, însă viitorul arată prosper dacă statul va investi fondurile necesare în dezvoltarea acestuia.
Sursă: Pixabay.com