- Rutier
2025 va fi anul marilor inaugurări. Ministerul Transporturilor și patru mari constructori promit finalizarea a peste 200 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. UMB va lucra pe 270 de kilometri de autostradă, Mapa și WeBuild încep tunelurile în zona de munte pe A1, iar Makyol pe toate cele patru loturi de pe A13.
Conform datelor oficiale ale Ministerului Transporturilor și a estimărilor constructorilor angrenați în aceste proiecte (UMB, Mapa-Cengiz din Turcia, WeBuild-Tancrad din Italia și Makyol din Turcia), anul viitor va fi unul record pentru infrastructura rutieră modernă. 2025 va fi un an record la capitolul inaugurări de autostrăzi și drumuri expres, urmând să fie puși în circulație peste 200 de kilometri.
Poate, cea mai mare realizare ar putea fi notată, anul viitor, prin legătura între A1 (București-Pitești) și A2 (București Constanța). Asta ar însemna aproape 400 de kilometri fără întrerupere, devenind cel mai lung traseu pe drum de mare viteză din România. Însă inaugurarea conectării celor două autostrăzi a mai fost promisă pentru anul acesta. Rămâne de văzut în 2025.
UMB este cel mai mare constructor de autostrăzi din România
În topul constructorilor de Autostradă din România, UMB conduce detașat cu aproape 500 de kilometri contractați. Anul viitor, constructorul va avea șantiere pe 270 de kilometri de autostradă și drum expres. Din acest total trebuie să finalizeze, în noiembrie 2025, secțiunile Focșani-Bacău și Bacău – Pașcani. Totalul va fi de 173 de kilometri din Autostrada Moldovei.
Mapa și WeBuild,asociere pentru primele lucrări în zona de munte
Asocierea Mapa-Cengiz (Turcia) și WeBuild-Tancrad (Italia-România) au ca scop începerea lucrărilor grele pe cei 67 de kilometri din zona de munte. Astfel, anul viitor se va lucra intens pe loturile autostrăzii A1 între Sibiu și Piteasti. Pe lângă zecile de viaducte de munte, vor fi și cele mai dificile tuneluri. Și toate acestea sunt promise pentru anul viitor.
Makyol lucrează intens pe tronsonul de 68 km Sibiu-Făgăraș
Compania Makyol din Turcia este al treilea constructor după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Anul viitor, constructorul va lucra intens pe toate loturile tronsonului între Sibiu și Făgăraș. Totuși, trebuie să menționăm că un singur constructor pe aproape 70 de kilometri de autostradă în execuție în același timp poate reprezenta un risc. Rămâne de văzut ce mobilizare va avea în șantier.