• Rutier

Dacia a redevenit cel mai valoros brand românesc, după ce în ultimii ani, eMAG se bucura de această titulatura, iar acum se poziționează pe locul al doilea. Podiumul este completat de Dedeman, cea mai valoroasă marcă deținută integral de acționari români.

Dacia este cel mai puternic brand românesc

Constructorul român de autoturisme a înregistrat o creștere de 30%, până la 1.062 milioane de euro, în timp ce cel mai mare retailer local a scăzut cu 15%, până la 877 milioane de euro. Valoarea mărcii a crescut cu 5%, până la 530 milioane de euro.

Dacia turează motoarele

Schimbarea în top, între Dacia și eMAG, reflectă evoluția opusă a celor două industrii. Conform unei analize realizate de Brand Finance, companie de consultanță în domeniul evaluării de brand, industria a revenit la cursul dinaintea pandemiei, considerându-se că “perioada covid” nu a fost decât o bulă de săpun pentru retailerii online. Acum, industria auto a revenit la capacitatea firească, depășindu-se impedimentele care duceau la termene de livrare foarte mari. Totodată, a crescut apetitul consumatorilor spre achizițiile de autoturisme noi și a scăzut dorința cumpărăturilor online, „principala preocupare” din timpul pandemiei.

Clasamentul celor mai puternice companii românești

Valoarea cumulată a primelor 50 de branduri din România a crescut cu 13% față de anul precedent, la peste 6,6 miliarde de euro. Majoritatea provin din mărci create de sectorul privat în ultimii 30 de ani.

  • Dacia (1,102 mil. euro)
  • eMag (910 mil. euro)
  • Dedeman (550 mil. euro)
  • Banca Transilvania (513 mil. euro)
  • Digi (442 mil. euro)
  • Petrom (441 mil. euro)
  • Electrica (269 mil. euro)
  • BRD (229 mil. euro)
  • BCR (183 mil. euro)
  • Rompetrol (174 mil. euro)

Dacia este cel mai puternic brand românesc

Alte branduri românești care se regăsesc în clasament și sunt în creștere față de anul trecut enumerăm Altex (a crescut cu 13%, până la 139 milioane de euro), Mobexpert (a crescut cu 17%, până la 22 milioane de euro), Farmacia Tei (a crescut cu 24%, până la 30 milioane de euro) și Help Net (a crescut cu 14%, până la 27 milioane de euro).

Sursă foto: https://brandfinance.com/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *