- Rutier
Ca în fiecare an, lunile noiembrie și decembrie sunt cele mai profitabile pentru firmele de curierat. Black Friday reprezintă startul cumpărăturilor online și implicit, al livrărilor masive. Astfel, Black Friday reușește să pună în mișcare sectorul curieratului.
Pentru a putea onora rapid toate comenzile de livrare, în această perioadă, firmele de curierat suplimentează capacitatea de procesare și de livrare. Sunt estimate volume cu până la 50% față de restul anului, conform declarațiilor principalilor jucători de pe piață.
FAN Courier, soluții smart pentru livrări mai rapide
FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, estimează că anul acesta numărul comenzilor și livrărilor generate de Black Friday va depăși cu peste 40%. Pentru a putea onora livrările în cel mai scurt timp, FAN Courier și-a mărit flota cu până la 3.900 de vehicule, iar echipa a depășit 6.000 de angajați.
Fan Courier a inaugurat noul HUB de lângă București, a mărit depozitele din țară și a introdus soluții smart pentru relaționarea cu clientul final.
”Pentru campania din acest an, am pregătit câteva soluții noi pentru a veni în sprijinul clienților. Aplicația pentru smartphone, de exemplu, care permite clienților să întocmească AWB-ul direct din telefon funcționează deja de aproape jumătate de an. Curierul va printa AWB-ul astfel creat. Cea mai nouă soluție este aplicația de ticketing care în opinia noastră, va fi de un real folos tuturor clienților care își doresc să relaționeze mai rapid cu departamentul nostru de Customer Service”, a declarat Roxana Magopeț, directorul de marketing și comunicare al companiei.
CARGUS prevede creșteri de până la 50%
Anul acesta, Cargus a investit masiv în zona logistică și operațională. A lansat propriile lockere, a deschis un nou depozit în București și a relocat alte două. Totodată, a suplimentat numărul angajaților și capacitatea de transport, iar HUB-urile din București vor avea program prelungit.
„Black Friday contribuie semnificativ la creșterea Cargus. În noiembrie și decembrie înregistrăm cele mai mari volume de colete procesate și livrate. Ne-am pregătit pe tot parcursul anului pentru această creștere, prin mărirea echipei, dar și prin investiții strategice în extinderea opțiunilor de livrare – out of home și deschiderea de noi depozite. Investițiile au ca scop o experiență de livrare cât mai bună, inclusiv prin varietate de opțiuni de plată și mijloace de interacţiune facile și moderne”, a declarat Yannick Mooijman, CEO Cargus.
SAMEDAY, gata să livreze 40.000 de colete/oră
SAMEDAY a început pregătirile pentru Black Friday încă din luna august, fiind gata să livreze până la 40.000 de colete pe oră.
Lucian Baltaru, CEO Sameday: ”Ne-am pregătit de Black Friday încă din luna august. Facem teste de anduranță pentru a putea gestiona perioadele de vârf din an. Avem volume de două-trei ori mai mari în anumite zile. Rețeaua easybox numără 3500 de unități în România și alte peste 700 în Ungaria și Bulgaria. Expansiunea rețelei easybox la nivel național și internațional este un pilon principal al strategiei Sameday. Scopul este de a le oferi cumpărătorilor online o experiență îmbunătățită și partenerilor mai multe opțiuni pe segmentul livrărilor.
DPD estimează un Black Friday de criză
Pe fondul situației economice, coroborat cu situația geo-politică, reprezentanţii companiei de curierat Dynamic Parcel Distribution (DPD) estimează un Black Friday de criză, care nu va avea creșteri spectaculoase, însă se așteaptă la volume mai mari în luna decembrie.
„Ne aşteptăm la un Black Friday mai atipic, din cauza situaţiei economice din ultima perioadă şi din cauza situaţiei geopolitice pe care o traversăm cu toţii. De aceea, nu credem că vom avea un Black Friday spectaculos. Totuşi, preconizăm o creştere moderată a volumelor, însă mult mai mică decât în anii pandemiei. Luăm totuşi în calcul o creştere de până la 20%, la nivelul lunii noiembrie 2022 faţă de luna noiembrie 2021“.