• Rutier

mioveni

Dacia Duster facelift aniversează 300.000 de exemplare produse în cadrul Uzinei de Vehicule din Mioveni. Borna marcată de SUV-ul românesc vine la doi ani de la prezentarea versiunii restilizate, iar capacitatea de producție rămâne la același nivel. Exemplarul care a marcat importantul moment este echipat cu motorul 1.5 dCi 110 CP și vine în versiunea 4×4. La nivel exterior, modelul este vopsit în nuanța Blue Cosmos, iar fericitul client este din Italia.
„Această cifră rotundă marchează un succes comercial al Duster la doi ani după lansarea fazei II. În același timp, este un succes al muncii tuturor echipelor Dacia și Renault Technologie Roumanie, care au ambiția de a răspunde celor mai exigente piețe auto din lume oferind o mașină atractivă și agilă, cu o calitate și fiabilitate din ce în ce mai bune. La fel ca toți angajații Renault România, sunt foarte mândru că producem această mașină frumoasă la Mioveni, în România”, a declarat Cornel Olendraru, directorul Uzinei Vehicule Dacia.

Dacia a produs 500.000 de motoare energy TCe 90

Totodată, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia a marcat în luna iulie 2015 producţia a 500.000 de motoare Energy TCe 90. În prezent, motoarele Energy TCe 90 produse la Mioveni echipează modelele din gama Dacia (Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway), dar şi din gama Renault (Clio IV, Twingo). Aproximativ 80% din producţie  a fost livrată la export. Motorul Energy TCe 90 se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.
„Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an”, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri.

0.9l TCE, 3 cilindri, 898 cm3

Cu o concepţie inovatoare, propulsorul TCe 90 cântărește cu 15 kg mai puțin decât un motor de putere echivalentă. Acesta asigură reprize și accelerații suple și energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8 l/ 100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g/km, în funcţie de model.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *