• Rutier

Cu surle și trâmbițe, toată România anunță că s-a atins “borna celor 1.000 kilometri de autostrăzi și Drumuri Expres”. Dacă acest anunț se făcea în urmă cu ceva ani, satisfacția era pe bună dreptate. Acum, doar adunăm, contorizăm și inaugurăm bucăți de câțiva kilometri. Practic, cei 13,55 kilometri ai lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3) au declanșat “marea realizare”.

1000 kilometri de autostrazi in 34 de ani

Notăm în calendar septembrie 2023 realizarea unei rețele de 1.000 de kilometri de drumuri de mare viteză. Practic, a fost nevoie de 34 de ani pentru construirea a 900 de kilometri. Comunismul ne-a lăsat moștenire Autostrada București-Pitești (A1).

Ce inaugurăm în 2023?

„Ce inaugurăm în 2023? Borna celor 1.000 de kilometri va fi atinsă, probabil, de turcii de la Nurol cu mini – lotul A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,554 km). Compatrioții lor de la Alsim Alarko ar putea să le „fure” trofeul simbolic dacă se vor mobiliza și vor dori să deschidă parțial lotul 2 al A0 Sud. Dacă nu, vor da în trafic toți cei 16,30 km până la sfârșitul verii.”, spuneau la începutul anului reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

„Contorizăm 968,31 km de autostradă la care se adaugă cei 39,85 km de drum expres veritabil de pe DEx12 Slatina-Balş. 1008,16 km de drumuri de viteză şi… siguranţă. Aproximativ o treime din cei 3.000 km cât ar trebui să avem în ţară pentru o reţea rutieră modernă.”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

În câți ani se vor construi următorii 1000 de kilometri?

“Dăm în circulaţie cei 13 km din Autostrada Transilvaniei. E vorba de secţiunea Nuşfalău – Suplacu de Bacău. Se ajunge, într-un final, după 30 şi ceva de ani de la Revoluţie, să atingem în sfârşit borna de 1.000 km de autostradă şi drum expres. Daţi-mi voie să închid cu o dorinţă: că pentru următorii 1.000 km sunt convins că nu se mai aşteaptă 30 şi ceva de ani ca să se atingă această bornă. În acest moment sunt contractaţi aproape 760 km de drum expres şi autostradă, deci contracte semnate. Asta înseamnă că sunt în derulare termenele de finalizare. Până la ultimul dintre ele, termenul este 2028.

Deci, să zicem că, în cinci ani, ar trebui ca cel puţin aceşti 760 km să fie în plus. Mai mult decât atât, sunt încă 500 km, astăzi când vorbim, aflaţi în diverse stadii ale licitaţiilor înainte de semnarea contractelor, ceea ce ne face să fim optimişti că, până maxim în 2030, să atingem cealaltă mie de kilometri.”, a declarant Sorin Grindeanu. Acesta a adăugat că “este absolut realizabil” ca “până la sfârşitul anului viitor să dăm în circulaţie minimum 250 km de autostradă şi drum expres în România”.

Sursă foto: stiribotosani.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *