2 noiembrie 2022
- Eco
Nu este vorba despre marketing sau strategii de vânzare, nici despre propagandă sau activism. Aceasta este realitatea cruntă cu care ne confruntăm. Întrucât niciodată nu este prea târziu pentru evitarea unei catastrofe. Tendințele industriei sunt orientate acum spre reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) pe toate palierele. Zero emisii este drumul spre care se îndreaptă Europa. Toate căile de transport (personal, transport și logistic) se îndreaptă cu viteză către drumul fără poluare.
Autoturismele și camioanele noi înregistrate în UE nu vor mai polua.
Conform unui acord încheiat de către Comisia Europeană, Parlamentul European și Consiliu, începând cu anul 2035, toate autoturismele și camioanele noi înregistrate în Europa vor avea emisii zero de dioxid de carbon.
În următorul deceniu, la nivel European vor avea loc mai multe etape intermediare menite să reducă emisiile de CO2. Toate acestea au scopul de a face din Europa primul continent neutru din punct de vedere climatic.
Pentru început, noile standarde europene impun ca până în 2030 nivelul mediu al emisiilor să scadă cu 55% la autoturisme și 50% la camioane. “Acordul transmite un semnal puternic industriei și consumatorilor. Europa aderă la tranziția către mobilitatea cu emisii zero. Constructorii europeni de vehicule au demonstrat că sunt pregătiți să treacă în etapa următoare, introducând în piață un număr tot mai mare de vehicule electrice”, au declarant oficialii europeni în cadrul Pactului Verde.
În nord-vestul României, la Oradea, se va construi prima fabrică de anvelope din lume cu emisii zero de dioxid de carbon. Finlandezii de la Nokian Tyres vor investi astfel, 650 milioane de euro. Vor produce aproximativ șase milioane de anvelope anual și se vor asigura 500 de locuri de muncă.
Producătorul finlandez a decis să construiască uzina de tip greenfield la Oradea datorită amplasării strategice la granița cu Ungaria, având deschidere spre Europa Centrală, principala piață de desfacere.
„După o analiză atentă a peste 40 de locaţii şi mai mulţi factori, precum forţa de muncă calificată disponibilă, avantajele logistice şi mediul de afaceri stabil, a devenit clar că Oradea este cea mai bună alegere pentru nouă noastră uzină. Suntem decişi să construim o uzină cu emisii zero de CO2, prima din industria noastră. Locaţia din România susţine acest obiectiv deoarece putem utiliza energia verde produsă în apropiere”, a declarat directorul de operaţiuni de la Nokian Tyres, Adrian Kaczmarczyk.
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |