• uncategorized

Un comunicat al UNTRR atrage atentia asupra problemelor sectorului de transport rutier, sustinand ca 20% din cei 25.000 de operatori de transport marfa si 5.000 operatori de transport de pasageri din Romania ar putea da faliment in 2009 si ca 40.000 de actuali angajati din transporturi ar urma sa devina someri in decursul acestui an.

Acestea ar fi efectele unui an extrem de dificil pentru transportatori, marcat de o scadere generala a tarifelor de transport in primul trimestru si de micsorarea volumului de marfa transportat. Dificultatile sunt accentuate de faptul ca declinul din ianuarie-martie survine unei restrangeri de activitate in iunie-decembrie 2008, cand, fata de al doilea semestru al anului 2007, volumul de marfa transportat in trafic national a scazut cu 14%, iar cel aferent traficului international a scazut cu 5%.

„Transportul rutier nu este doar un alt mod de transport, ci un important generator de crestere economica, iar putini oameni isi dau seama de semnificatia transportului rutier pentru viata de zi cu zi. Fara transportul rutier niciunul dintre noi nu am avea revista preferata pe birou sau ceasca de cafea dis-de-dimineata, deoarece transportul rutier este ca o retea capilara ce deserveste orice punct, oricat de mic. Mai mult de 85% din transportul rutier se desfasoara pe distante mai mici de 150 km, distante pentru care nu exista o alternativa viabila de transport“, se arata in comunicatul Uniunii.

Recunoscand ca transportul rutier reprezinta motorul unei economii, iar vehiculele rutiere reprezinta un element vital al lantului de transport, UNTRR solicita autoritatilor:

– sa acorde sprijin operatorilor de transport pentru a le permite sa investeasca in continuare in vehicule inovative si curate;

– sa investeasca in infrastructura rutiera pentru a elimina blocajele si costurile aferente acestora;

– sa asigure absorbtia rapida si eficienta a fondurilor europene si continuarea, intr-un ritm mai sustinut a constructiei de autostrazi, ceea ce va permite, printre altele, reducerea ratei somajului si eliminarea strangularilor, precum si fluidizarea traficului;

– sa reduca taxele existente si sa nu mai creeze alte taxe noi, deoarece acestea ameninta redresarea economica si competitivitatea;

– sa incurajeze institutiile financiare sa asigure linii de credit astfel incat transportatorii rutieri sa isi finanteze investitiile si operatiile lor;

– sa creeze un cadru administrativ si legal care sa permita transportatorilor rutieri sa-si mentina personalul ca inactiv, fara a fi nevoie sa recurga la concedieri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *