- Știri
„Doua noi motoare vor iesi pe piata in urmatoarele luni: H4, care va fi fabricat in Romania, si H5, in Spania, la Valladoid”, a declarat pentru AFP un purtator de cuvant al constructorului de automobile, confirmand informatiile din cotidianul Libération.
Productia va demara in 2012 sau 2013 la uzina Dacia din Pitesti, unde se fabrica versiunea ieftina a modelului Logan, care este un succes al marcii romanesti, filiala a grupului Renault, a adaugat acesta.
Potrivit ziarului Libération, aceasta decizie a fost luata in detrimentul societatii „La Française de mécanique” din Douvrin (Nord), care fabrica actuala gama (D4) destinata modelelor mici de Renault (Clio, Twingo si masinile din gama Logan).
Ziarul vorbeste de un „transfer” care va duce la pierderea a 200 – 400 locuri de munca din cele 3.450 ale uzinei de motoare, detinuta in mod egal de Renault si PSA Peugeot Citroën.
H4 si H5 „nu sunt rivale ale D4”, a afirmat purtatorul de cuvant al Renault, precizand ca „H4 si H5 sunt destinate sa inlocuiasca vechile modele aproape similare care erau deja fabricate in Turcia, Spania si Romania”.
„Carlos Ghosn (PDG-ul grupului Renault) a anuntat in februarie ca nu se va inchide nicio fabrica, nu vor fi disponibilizari si nici plecari voluntare in cadrul noului plan strategic, ceea ce se aplica si la Douvrin”, a adaugat purtatorul de cuvant.
Renault anuntase la 21 martie ca va fabrica motorul H5, fratele cel mare al lui H4, la uzina spaniola Valladoid.
Constructorul de automobile, detinut in proportie de 15% de statul francez, fabrica 29% din motoarele sale in Franta, fata de 85% al rivalului sau PSA.
Acum mai bine de un an, ipoteza unei delocalizari a productiei de Clio 4 in Turcia a dus la convocarea lui Carlos Ghosn la Palatul Elysée de catre Nicolas Sarkozy. AGERPRES