9 mai 2014
  • uncategorized

Maria Mihulescu

Potrivit reprezentantilor Frisbo, prima platforma de e-fulfillment din Romania, alegerea curierului nepotrivit, neatentia la detalii precum ambalarea produselor, depozitarea, transportarea si politica de retur pot dubla costurile de operare ale magazinului online.
Conform specialiÈ™tilor Frisbo, atentia la tot ce tine de bucataria interna a magazinului, criteriile de alegere a partenerului logistic  si optimizarea fluxului logistic sunt esentiale pentru un business online sanatos.
„O logistica deficitara inseamna automat costuri crescute. Ma refer aici nu numai la retururi cauzate de livrari gresite, dar si de ineficienta in spatiul de depozitare si pregatire a comenzilor, care pot usor sa dubleze costurile de operare ale unui magazin online. Daca o comanda e pregatita in 10 minute in loc de 5, costurile sar in aer”, spune Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Externalizez marfa sau o tin „in casa”?

Prima intrebare la care trebuie sa raspunda managementul magazinului inainte de a-si alege partenerul logistic este „cat vreau sa tin in casa si cat vreau sa externalizez”? De cele mai multe ori, curieratul este alegerea cea mai usoara, preferata de  majoritatea magazinelor, din avantaje evidente. Cand vine vorba, insa, de depozitare sau e-fulfillment (serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, impachetare si livrare sau chiar gestionare website, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare si urmarire a comenzilor), deja conteaza modelul de business al magazinului online.
„Daca magazinul opteaza sa pastreze marfa in stoc, pentru a obtine  marje mai mari sau timp de livrare mai mic, optiunile sunt intre a crea propriul flux logistic, de la depozitare, manipularea stocului, impachetare si livrare, sau a externaliza aceste servicii catre un e-fulfiller. Daca alege un e-fulfiller, atunci se poate concentra doar pe produse, magazin online si marketing, fara sa-si bata capul cu fluxul logistic si softurile atasate acestuia. Investitia e mai mica, iar costurile de operare sunt mai mici”, explica Colceriu.

Flux logistic prin e-fulfillment

In cazul in care magazinul online opteaza in continuare pentru curier, este esential ca acesta sa se uite la mai multe oferte, de preferat personalizate cu raspunsuri la intrebari simple: In ce zone se asteapta sa livreze? Care este greutatea unui colet? Ce numar de comenzi se asteapta sa livreze? Cum incaseaza  banii?
„Daca stiti ca veti livra peste 60% din comenzi in Bucuresti, ca 80% dintre comenzi au pana intr-un kilogram si ca va asteptati la minimum 300 de comenzi pe luna cu plata ramburs, puteti deja hotari inspre ce curier sa mergeti, pe baza ofertelor acestora sau a experientei lor cu astfel de colete si comenzi”, afirma Bogdan Colceriu.
In ceea ce priveste metodele de plata utilizate, chiar daca rambursul pare cel mai la indemana, peste 90% dintre clientii online optand pentru acest tip de plata, orice magazin online care-si propune sa ramana pe piata pe termen lung trebuie sa ofere si optiunea de plata cu cardul. „In timp, lucrurile se vor normaliza, iar plata cu cardul va deveni regula, nu exceptie. E mai sigura, poate fi mai ieftina, e imediata, usor de urmarit si facila”, puncteaza Colceriu.

Greseli care afecteaza relatia cu clientul

Mangerul Frisbo mai atrage atentia asupra greselilor care pot duce in jos o afacere in mediul online: „Livrarea unor produse gresite, procesarea lenta a comenzii, ingreunarea returului, facturarea gresita, comunicarea deficitara sunt toate greseli care afecteaza satisfactia clientului si pot genera pagube serioase unui magazin online. Pe scurt, greselile care tin de comunicarea cu clientul inainte de achizitie vor afecta decizia de achizitie. Greselile care tin de comunicarea cu clientul dupa achizitie vor afecta relatia pe termen lung cu clientul respectiv si perceptia generala asupra magazinului online”.
Frisbo este prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul anului de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din Romania. Cu sediul central in Brasov, Frisbo detine o infrastructura de 1.400 de metri patrati din care isi propune sa deserveasca mai multe magazine online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.