1 aprilie 2010
  • uncategorized

Stoc de cinci milioane de euro

Suprafata de aproximativ 4.000 mp gazduia la inaugurare aproape 13.500 de repere distincte, incepand de la sigurante si pana la agregate (motoare si cutii de viteza), unele fiind livrate de la Cugir, de o unitate de productie din cadrul Daimler. Valoarea pieselor originale stocate in depozit pentru marcile Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Mitsubishi Fuso Canter era de cinci milioane de euro. Insa, capacitatea maxima a depozitului va fi aproape dubla: in prima jumatate a acestui an, stocul va atinge 23.000 de repere.

„Noul depozit central de piese de schimb originale Mercedes-Benz Romania are ca obiectiv principal nu doar cresterea gradului de satisfatie a clientilor finali, ci si a centrelor noastre autorizate, oferindu-le un suport excelent pentru o mai buna desfasurare a activitatii lor. Un partener de incredere, a carui misiune este intotdeauna excelenta, identifica in mod constant solutiile optime pentru propria activitate si pentru colaboratorii sai, cu un dezvoltat simt al responsabilitatii. Iar depozitul de la Oradea sustine aceste solutii in ceea ce priveste activitatea aftersales Mercedes-Benz pe piata autohtona“, a declarat Philipp Hagenburger, After-Sales Manager Mercedes-Benz Romania.

 

Indicatori de invidiat

Pentru a atinge scopurile enuntate de Hagenburger, au fost optimizate procesele interne din depozit si intregul lant logistic – transportul pieselor din Germania la Oradea si, intern, de la Oradea catre centrele autorizate. S t a b i l i – rea locatiei p i e s e l o r reprezinta rezultatul a patru factori principali: volumul, cantitatea, greutatea si miscarea stocurilor. Pentru a stabili locatia optima a pieselor de schimb este folosit un software special, care recomanda, in functie de factorii mentionati anterior, locatii pentru fiecare piesa care nu este adusa pentru prima data in depozit. Acest concept logistic indeplineste cele mai moderne standarde in domeniu.

Dezvoltarea stocului a condus la cresterea gradului de service (procentajul de piese de schimb comandate de catre centrele autorizate ce pot fi livrate direct din stocul depozitului). Valoarea gradului de service este estimata la 82% pentru luna decembrie 2009, comparativ cu 68,7% in decembrie 2008. Factorul de rotatie (reprezentand de cate ori a fost vandut stocul mediu intr-o anumita perioada de timp), de 15,72 in noiembrie 2008, a ajuns in aceeasi perioada din 2009 la 8,72. O valoare mare pentru factorul de rotatie este rezultatul renuntarii la mentinerea in stoc a pieselor de schimb cu miscare lenta, dar in acelasi timp inseamna un grad de service mic. Valoarea ideala pentru factorul de rotatie este cuprinsa intre 6 si 8, iar calculele reprezentantilor producatorului german arata ca depozitul de la Oradea ar permite atingerea unei valori de 7,5 pentru factorul de rotatie.  

 

Mai putin timp pierdut in service

 Unul dintre efectele pozitive ale activitatii noului depozit se refera la reducerea semnificativa a timpului de asteptare in cazul clientului final. Cresterea semnificativa a disponibilitatii pieselor de schimb in depozitul central de la Oradea a condus la un timp mai scurt de livrare: o zi dupa comanda efectuata de catre centrul autorizat. Termenul de livrare a pieselor este mai mic de 17 ore (daca piesa este in stoc la Oradea si nu este necesara o comanda la depozitul central Daimler din Germania). De la orice service din tara, comanda se poate face pana la ora 17:00, iar in caz de urgenta chiar pana la ora 19:00, iar livrarea se face pana la ora 10:00 a zilei urmatoare. „Toate acestea, fara indoiala, duc la o crestere a satisfactiei clientilor finali, deoarece autovehiculele lor pot fi acum reparate mai repede“, sustin reprezentantii constructorului german.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *