• Feroviar

Într-un demers menit să consolideze legăturile dintre România și Ungaria, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, și Peter Szijjarto, ministrul Afacerilor Externe al Ungariei, au semnat un memorandum la Timișoara, având ca obiectiv deschiderea a două noi puncte de trecere a frontierei către Ungaria.

Aceste puncte strategice vor fi localizate în vestul țării, unul la Beba Veche și celălalt pe un pod ce va fi reconstruit la Cenad, județul Timiș, traversând râul Mureș. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va superviza și implementa acest proiect pe teritoriul României, având în vedere importanța sa pentru dezvoltarea infrastructurii de transport dintre cele două țări.

Reconstrucția podului peste Mureș

Semnarea celui de-al doilea memorandum reprezintă o etapă crucială, concentrându-se asupra reconstrucției podului peste Mureș de la Cenad. Sorin Grindeanu a subliniat că acest memorandum constituie un pas esențial în materializarea acestei investiții semnificative. Podul de la Cenad a fost distrus în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, în anul 1940, iar reconstrucția sa reprezintă un efort comun pentru întărirea conexiunilor dintre cele două țări.

Consolidarea colaborării între Ungaria și România

Semnarea memorandumului la Timișoara marchează un moment semnificativ în consolidarea colaborării durabile dintre Ungaria și România. Acest demers este văzut ca un pas strategic pentru Ungaria în eforturile sale de a colabora strâns cu România, având în vedere numeroasele conexiuni directe și figurative dintre cele două țări.

„Ne leagă atât direct, cât și figurativ, milioane de conexiuni. Cu cât reușim să avem mai multe puncte de legătură fizice, colaborarea va fi mai de succes”, a afirmat ministrul Afacerilor Externe al Ungariei, Peter Szijjarto.

Alegerea localității Beba Veche pentru primul punct de frontieră este justificată de poziția sa geografică extrem de vestică în România. Aceasta se învecinează atât cu Ungaria, cât și cu Serbia. Granițele acestor țări se deschid odată pe an, în luna mai, cu ocazia sărbătorii Triplex Confinium. De asemenea, în prezent, Ungaria are acces către Serbia, iar deschiderea unui punct de trecere la Beba Veche contribuie la consolidarea infrastructurii de transport transfrontalier.

Două noi puncte de trecere anunțate de ministrul Transporturilor

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va asigura toate dotările necesare pentru construcția acestor puncte de frontieră și va verifica atent infrastructura proiectului pentru a preveni eventualele deficiențe.

În paralel cu deschiderea acestor noi puncte de trecere, se propune modernizarea drumului județean DJ 682 pe o porțiune de 24 de kilometri, asigurând astfel conectivitatea optimă între aceste puncte și rețeaua rutieră existentă.

Memorandumul semnat la Timișoara a fost elaborat la data de 1 septembrie, ca rezultat al unei întâlniri oficiale dintre ministrul român al Transporturilor și ministrul Afacerilor Externe al Ungariei. Ministrul Grindeanu a anticipat că punctul de frontieră de la Beba Veche va fi deschis circulației auto în aproximativ doi ani, subliniind celeritatea implementării acestui proiect strategic.

14 puncte de frontieră

Un aspect important de evidențiat este că, în prezent, există doisprezece puncte de frontieră între România și Ungaria, iar finalizarea acestui proiect va aduce numărul acestora la 14.

Ministrul Afacerilor Externe din Ungaria a sugerat că, în viitor, numărul punctelor de frontieră între cele două țări ar putea crește la 26, ținând cont de cele zece conexiuni rutiere care sunt disponibile doar o zi pe săptămână, din cauza neaderării României la spațiul Schengen.

Astfel, această inițiativă reprezintă nu doar o extindere a infrastructurii rutiere, ci și o deschidere către o mai mare colaborare și conectivitate între cele două țări, România și Ungaria.

Sursă: Unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *