- uncategorized
Desi previziunile specialistilor in recrutare nu sunt atat de sumbre pentru acest an, nu putem vorbi inca despre o revenire a pietei muncii. Cu toate acestea, fata de aceeasi perioada a lui 2012, companiile care recruteaza sunt ceva mai numeroase. In ceea ce priveste strict domeniul transporturilor vestile nu sunt foarte bune.
Mihaela Filimon, senior consultant Adecco, spune ca piata de transporturi este in usoara stagnare, acest lucru fiind cauzat de faptul ca nu exista investitori noi in acest domeniu. „Chiar si in aceasta perioada, firmele mici si mijlocii se inchid sau se redimensioneaza, iar companiile mari mai recruteaza, dar destul de putin. Se intampla acest lucru doar pentru inlocuirea unor pozitii cheie din zona de business development sau logistica efectiva, depozite operationale“, spune Mihaela Filimon.
Daca vorbim de zona de logistica, vestile sunt imbucuratoare. Aceasta arie este in crestere, din punct de vedere al muncii temporare, in varfurile de sezon. „Aici vorbim de muncitori necalificati in depozitele logistice. De remarcat este insa faptul ca la nivelul tarii activitatea este mai intensa decat in Capitala. In Timisoara, Sibiu, Brasov, Craiova, industria este dezvoltata – automotive, productie“, afirma Mihaela Filimon.
2.000 de euro pentru un manager
Unix Piese Auto, BOSCH, Barnett McCall – Search and Selection, TNT Romania, Pambac, DHL Logistics SRL, DHL International Romania, Cargus International SRL, Fastius Curier, Vector Logistic, Cargo Star International, Gopet Romania, Ahead Business International SRL, Autonom Rent a Car, ATP Exodus, Autologistic, UPS Logistic sunt doar cateva dintre companiile care au scos la concurs posturi in domeniul transporturilor.
La jumatatea lunii februarie 2013, pe site-ul de recrutare BestJobs.ro erau vacante 700 de locuri de munca in domeniul transporturilor, atat la nivel national, cat si in strainatate. Pe ejobs.ro oferta de locuri de munca in domeniul Transporturi/Distributie/Depozitare disponibila la nivel national se ridica la 664 de posturi, in domeniul Naval – Constructii navale sunt 95 joburi vacante, iar pe segmentul Achizitii/Logistica/Aprovizionare – 809 posturi.
In ceea ce priveste diversitatea locurilor de munca disponibile in domeniul transporturilor, aceastea oscileaza de la pozitii de sofer pana la cele de expeditor international, responsabil de logistica ori manager de transporturi.
Mihaela Musat, reprezentant al portalului ejobs, spune ca intervalele salariale oferite in acest moment de companiile care activeaza in domeniul transportului difera in functie de specificul firmei, de importanta acesteia pe piata, de solicitarile/responsabilitatile jobului, de pachetul motivational si de nivelul de cariera.
„Din punct de vedere financiar, salariile se pot situa intre 1.200 si 1.500 de lei pentu un sofer, 2.500 si 3.500 de lei pentru expeditor international, intre 1.000 si 1.500 de euro pentru responsabil de logistica si intre 1.700 si 2.000 de euro pentru un manager de transporturi“, spune Cristina Savuica, managing partner al Lugera.
Profilul candidatului ideal
Specialistii in cariera spun ca este extrem de dificil sa faca un portret al candidatului ideal pentru aceasta arie. „In linii mari, profilul general al candidatului pentru un post in transporturi poate fi creionat astfel : studii medii/superioare, permis de conducere – categoria B cel putin, atestat profesional de transport marfa – daca postul pentru care aplica este cel de sofer, dosar medical in termen de valabilitate, operare PC, cunoasterea pietei din domeniu, abilitati foarte bune de comunicare in relatiile cu clientii, seriozitate, rezistenta la stres. Experienta anterioara in transporturi constituie un real avantaj“, este de parere Mihaela Musat.
La randul sau, Cristina Savuica sustine ca in transporturi inca nu exista un profil ideal de candidat, fiecare companie dorindu-si profile de personalitate cat mai variate: „De la managerul direct si focusat strict pe rezultate, pana la managerul orientat catre dezvoltarea oamenilor din subordine, cu un accent puternic pe leadership sau la persoane pe pozitii operationale ce au mult potential de dezvoltare si crestere“.
Andreea Mihaescu, asistent relatii publice si comunicare al site-ului Bestjobs, vine cu doua exemple: pentru activitate de curierat in Bucuresti, in cadrul companiei TNT Romania se cere ca aplicantul sa aiba carnet de conducere categoria B si studii medii. Iar pentru un post de manager logistica la compania Pambac este nevoie de o persoana flexibila, cu studii superioare si experienta in activitatile logistice de minimum trei ani.