• Eco
  • Rutier

Pentru o lume mai sustenabilă, transportul devine electric pe toate sectoarele de drum. La început a fost transportul public, ulterior au luat o mare amploare autoturismele personale, iar acum vin din urmă camioanele pentru mărfuri. Camioanele electrice prind viteză. Marii producători au acceptat provocarea de a electrifica și acest sector. Beneficiile sunt duble. Vorbim despre emisii zero de dioxid de carbon (CO2), iar din punct de vedere business, firmele de transport și distribuție vor face economii semnificative, întrucât MW-ul este mai ieftin decât motorina.

Elon Musk, un promotor al mașinilor electrice, prezenta în urmă cu cinci ani, Tesla Semi, un camion electric cu autonomie de 500 km. Promitea lansarea lui în 2019, însă nu s-a concretizat. Între timp, marii producători de camioane au reușit să pună în mișcare vehiculele de mare tonaj.

CAMIOANELE ELECTRICE PRIND VITEZĂ

Volvo, cea mai completă gamă electrică

Volvo Trucks deține cea mai completă gamă din industrie. Portofoliul cuprinde șase modele electice prin care acoperă de la distribuția urbană și colectarea deșeurilor, la transporturile din domeniul construcțiilor și cel regional. Totodată, performanța electrică este demnă de menționat. Spre exemplu, Volvo VNR Electric are o autonomie de până la 440 km și poate stoca până la 565 kWh. Camionul poate fi încărcat 80% în 60 de minute și este produs la uzina din Virginia (SUA).

Renault Trucks a pus în mișcare 1.000 de unități

La uzina din Blainville (Franța), Renault Trucks a produs în ultimii doi ani o mie de camioane electrice de până la 26 de tone. Acestea sunt utilizate în toată Europa și sunt 100% electrice. Noua linie de producție a francezilor de la Renault a fost inaugurată în 2020. Datorită investițiilor făcute, uzina din Normandia este pregătită să livreze tot mai multe camioane electrice. În prezent, jumătate dintre camioanele electrice de pe șoselele europene sunt produse la fabrica din Blainville-sur-Orne.

MAN eTruck promite performanță diesel

Viitorul camion electric MAN poate fi cel mai pregătit pentru drumuri lungi și de mare tonaj. Reprezentanții gigantului producător vorbesc despre producție de serie ce va electrifica sectorul transporturilor începând cu 2024.

Totodată, Alexander Vlaskamp, ​​CEO al MAN Truck & Bus, promite că până în 2030 jumătate din vehiculele MAN vândute în UE să aibă sisteme de propulsie cu zero emisii: “De la mijlocul deceniului va fi mai economic să conduceți cu un camion electric cu baterii decât un diesel convențional.”

Scania solicită Guvernului subvenţii pentru achiziţia de camioane electrice

Suedezii de la Scania au lansat, anul acesta, noua generație de camioane electrice destinate transporturilor pe distanțe lungi, având o autonomie de până până la 350 km. Conform Planului de Electrificare al companiei, producătorul suedez prevede ca în 2023 să lanseze camionul de 40 tone care să ruleze patru ore.

Mercedes-Benz Trucks revoluționează sectorul construcțiilor

Fie că vorbim despre transportul foarte greu pe distanțe lungi sau a materialelor prime pe șantiere, camioanele de mare tonaj ale producătorului german promit performanță chiar și cu motoarele electrice. Deși încă sunt la stadiul de concept, Mercedes-Benz Trucks spun că în viitorul foarte apropiat vor produce în serie camioane, betoniere și basculante cu zero emisii CO2. Prototipurile destinate sectorului construcțiilor au fost prezentate la Bauma din München, cel mai mare târg de nișă.

Geely lansează camioane futuriste

Producătorul chinez Geely, acționar al Volvo Trucks, a prezentat noua sa divizie comercială, Farizon. SuperVan și Homtruck Cabless sunt cele două vehicule electrice cu care vor să acapareze piața din Europa. Un van electric destinat livrărilor și un camion autonom fără cabină pentru utilizare în medii închise, pe rute fixe, precum porturi sau hub-uri logistice.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *