• uncategorized

Nu a functionat de prima data, nu-i nimic, se mai incearca! CNADNR revine la o licitatie mai veche, a carei finalizare nu s-a produs in urma unui scandal care s-a lasat si cu amenzi pentru cinci firme participante. La aproape doua luni de la amenzi, CNADNR pune la bataie aproape 44 de milioane de euro, adica 194,38 milioane de lei pentru refacerea marcajelor rutiere.
Anul trecut, Consiliul Concurentei a amendat cinci firme care au participat la aceeasi licitatie, intrucât s-au constatat mari nereguli in asocierea acestor firme. Conform Legii concurentei, sunt interzise intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici ori asociatiile de agenti economici, care au ca obiect sau efect denaturarea concurentei, in special cele care urmaresc participarea, in mod concertat, cu oferte trucate la licitatii sau la orice alte forme de concurs de oferte. Iar cele cinci companii tocmai acest lucru l-au facut. „Cele doua asocieri (asocierea Plastidrum, formata din firmele Plastidrum si Signature Semnalizare, si asocierea Swarco, formata din Swarco România si Swarco Heoscont Strassenmarkierung – Austria, Eleftherios Kokkinakis – Grecia – n.r.) s-au inteles asupra ofertelor pentru lotul 2 – Craiova si lotul 6 – Iasi: Asocierea Plastidrum si-a adjudecat contractele, iar apoi le-a cesionat catre Asocierea Swarco. Intelegerile de acest tip denatureaza concurenta in cadrul procedurii de achizitie publica si conduc la o crestere a preturilor in detrimentul autoritatii contractante”, a explicat atunci Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, de ce s-a amânat la cel moment licitatia si firmele au fost amendate.

Marcajele, o necesitate pentru combaterea accidentelor
Uniunea Europeana pune mare pret pe marcajele rutiere, mai ales ca acestea aduc o contributie importanta pentru un trafic mai sigur. Conform European Union Road Federation-ERF (Federatia Europeana de Drumuri), marcajele au fost adesea neglijate si, de multe ori, au disparut. Inca de acum doi ani, ERF a lansat un program pentru mai multa siguranta pe drumuri: ERSAP (European Road Safety Action Programme), menit sa aduca un echilibru in tarile din UE. In cadrul acestui program, pe lânga infrastructura, unul dintre punctele principale este chiar managerierea buna a marcajelor rutiere.
Conform statisticilor efectuate in Uniunea Europeana, anual, 8.000 de pietoni mor in accidente. Unele au loc chiar pe treceri de pietoni sau in apropierea acestora, motiv pentru autoritati sa ia in serios problema marcajelor. „Multe ONG-uri si asociatii au facut lobby pentru siguranta participantilor la trafic. De asemenea, sunt in derulare multe proiecte axate pe siguranta urbana si utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, iar ERF lucreaza cu mai multe companii importante de marcaj rutier si asociatii, si coordoneaza mai multe grupuri de lucru legate de siguranta rutiera, in cadrul carora se fac schimburi de experiente”, a declarat Rik Nuyttens, vicepresedintele ERF.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *