• Știri

In transportul rutier de persoane, activitatile ilegale se concretizeaza in cursele locale, judetene, interjudetene si comunitare pe care le efectueaza, zilnic, peste 6.000 de autoturisme si microbuze, a spus presedintele FORT, Augustin Hagiu. In acest fel, statul pierde 100 milioane de euro anual, iar operatorii licentiati sunt afectati: fluxul de calatori este diminuat cu 40%, incasarile scad cu 100 milioane euro/an, iar platile aferente catre stat sunt cu peste 50 milioane euro mai mici, a precizat presedintele FORT.

In legatura cu activitatile ilegale de transport marfuri efectuate de persoane fizice, Augustin Hagiu a estimat ca, in aceasta zona, statul pierde in mod direct peste 300 milioane euro si, indirect, inca 100 milioane euro, pe an. Este vorba despre activitati de transport materiale de constructie, utilizate in lucrari de infrastructura, fara acte de provenienta, aduse din cariere si exploatari de balast neautorizate, pentru care ‘Agentia Nationala de Resurse Minerale nu incaseaza nici un leu cu toate ca beneficiar al acestor lucrari este statul’. Totodata, in lucrarile de infrastructura, sunt utilizate autovehicule neinmatriculate in Romania, pentru care nu au fost platite nici un fel de taxe sau impozite.

In aceste conditii, a subliniat presedintele FORT, circa 45% dintre transportatorii mari de marfa, licentiati si autorizati, au intrat in faliment sau insolventa, iar aproximativ 30% dintre furnizorii de bunuri si servicii asociate transporturilor rutiere au disparut din piata. AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *